vrijdag 17 augustus 2012

Oma's aardbei patroon

Ik had al eerder een blog geschreven naar aanleiding
van de inspiratie van m'n oma's.
Beide oma's kunnen erg goed breien en haken.
En soms kom je dingen bij je oma tegen,
en die zijn té leuk om niet met iedereen te delen.
Dit keer een eierwarmer patroontje.

patroon eierwarmer haken

Mijn oma wist niet meer precies hoe ze deze eierwarmer heeft gemaakt,
welk patroon ze heeft gevolgd.
(mocht iemand dit patroon kennen of hebben, hoor ik dat graag:)

Dus ik ga een poging doen om het patroon uit te vogelen.

Ik gok dat deze eierwarmer is gemaakt met haaknaald 2 of 2,5.

Je begint met 3 losse 
daarna haak je alles in de 1ste losse 
(de 3e gezien vanaf de naald)
Nu haak je 1 v. 
* 2 losse + 1 v. * herhaal van * tot * 6 keer
Je hebt nu 8 'boogjes' waar je de volgende rij in haakt.
En de volgende rij is gehaakt met de popcorn steek 
(5 stokjes met een vaste samenhaken)
(Zoals op dit plaatje te zien is)

*Popcorn steek + 2 losse*
Herhaal van * tot * tot je 8 popcorn clusters hebt.
Herhaal dit nog 2 rijen.

Er zitten ook 2 blaadjes bovenop;

Haak 8 losse, keer en haak in de 2e losse vanaf de naald
1v., 2 h.stk., 2 stk., 2 d.stk., 2 losse en maak met h.v. vast.

En je eierwarmer is klaar :)

Succes!


1 opmerking:

  1. Aaah schattig zeg zo'n aardbeitje! En wat een super leuk eierdopje! :-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...